MASJID

MASJID AL FALAH, TAMAN DESA JAYA, 81100, JOHOR BAHRU,JOHOR - JADIKAN MASJID TEMPAT KETENANGAN, KESEJAHTERAAN DAN KEJAYAAN

Isnin, 6 Ogos 2012

QIAMULAIL - MINGGU 2

AHAD, 5 OGOS - Bagi meneruskan aktiviti penghayatan bulan Ramadan, Masjid Al Falah Taman Desa Jaya menjemput Al Ustaz Professor Dr. Muhammad Lukman Bin Ibrahim ( Pensyarah Taranum, Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya ( juga merupakan juara Kalam Suci Astro Oasis 2009  ) memimpin program Qiamulail dan seterusnya menyampaikan kuliah subuh. Dalam kuliahnya beliau manyeru umat islam agar menghayati dan mengenangkan kembali kegemilangan islam di zaman nabi dan para sahabat. Kemenangan Islam dalam peperangan Badar yang berlaku dalam bulan Ramadan perlu dijadikan iktibar bahawa bulan Ramadan tidak sepatutnya dijadikan alasan kelemahan umat Islam.
“semua peperangan yang berlaku di dalam bulan Ramadan dimenangi oleh orang islam,” . Sebagai mengakhiri kuliah, Al Ustaz menegaskan “ Bulan Ramadan sepatutnya menjadi bulan kekuatan bagi umat islam dan bukannya bulan kemalasan dan keletihan.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan