MASJID

MASJID AL FALAH, TAMAN DESA JAYA, 81100, JOHOR BAHRU,JOHOR - JADIKAN MASJID TEMPAT KETENANGAN, KESEJAHTERAAN DAN KEJAYAAN

Rabu, 24 Ogos 2011

SEKAPUR SIRIH SEULAS PINANG



Kata aluan Hj Kassim Bin Darim, Pengeruai Masjid Al Falah sempena perasmian Masjid Al Falah. 


Assalamualaikum wbt,

Syukur kehadrat ALLAH SWT kerana dengan limpah rahmatnya hari ini Jumaat 9 Safar 1432H bersamaan 14 Januari 2011, Masjid Jamek Taman Desa Jaya ( kini Masjid Al Falah ) Johor Bahru telah disempurnakan perasmiannya. Masjid ini telah siap dibina pada 25 Mei 2002 dengan kos RM 3,230,800.00 dengan peruntukan kerajaan pusat, kerajaan negeri dan sumbangan orang ramai. Bangunan dewan solat 1 1/2 tingkat ini boleh menampung seramai 2000 jemaah.


Dengan perasmian masjid ini diharap jawatankuasa dan kariah dapat mengimarahkannya bagi tujuan meningkatkan syiar islam. saya mengharapkan pelbagai aktiviti keagamaan dapat diadakan dengan adanya kemudahan-kemudahan yang telah disediakan seperti dewan solat dan dewan serbaguna.


Akhirkata saya bersama-sama jawatankuasa dan pegawai masjid ingin merakamkan ucapan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat khasnya Kerajaan Negeri Johor, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Johor, Jabatan Agama Islam Johor dan semua agensi-agensi kerajaan yang terlibat serta jemaah dan kariah bagi menjayakan majlis perasmian pada hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan