MASJID

MASJID AL FALAH, TAMAN DESA JAYA, 81100, JOHOR BAHRU,JOHOR - JADIKAN MASJID TEMPAT KETENANGAN, KESEJAHTERAAN DAN KEJAYAAN

Selasa, 8 April 2014

GEMA SELAWAT 2014

Masjid Al-Falah Taman Desa Jaya dengan kerjasama Rich Golden Wealth Resources telah menganjurkan Majlis Gema Selawat "Untuk Mu Yaa Rasulullah" Masjid Al-Falah 2014 pada hari Sabtu, 29 Mac 2014. Majlis yang bermula selepas solat Isyak dipimpin oleh Al-Fadhil Ustaz Shafi Nurul Anwar bersama Ahbaabul Musthofa.
Majlis diselang-seli dengan persembahan Qasidah,Tazkirah dan Tausiah. Acara Kemuncak bermula jam 10.00 malam dengan Gema Selawat 2014 yang dipimpin oleh Al-Fadhil Ustaz Shafi Nurul Anwar besama para Habaib, Ulama', Asatizah dan disertai oleh jawatankuasa masjid, Jemaah kariah Taman Desa Jaya, penduduk setempat, dan tak terkecuali pengikut/rombongan dari Pondok Pesantren Pasuruan, Jawa Timur, Indonesia dan Singapura. 
Objektif majlis ini terarah kepada semangat cintakan Rasulullah SAW melalui penceritaan sejarah dan pengamalan sunah nabi. Sambutan orang ramai amat menggalakkan. Situasi dan sambutan ini memungkinkan program Gema Selawat ini diteruskan pada masa-masa yang akan datang.
Diakhir majlis, Doa untuk MH370 dipanjatkan agar pencarian pesawat MH 370 menemui noktahnya.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan